De dagcursus Klachten- en afwijkingenmanagement (incl. klachtenmanagement conform de norm ISO 10002) behandelt een belangrijk en vaak onderschat onderdeel van de norm ISO 17020:2012.
Deze cursus richt zich aan diegene bij een inspectie-organisatie, tot diens taken de afhandeling van ontvangen klachten en beroepen behoort. Vaak is dit de Technisch Manager, maar deze taak kan ook bij de afdeling klantenservice of zelfs bij de juridische afdeling van een onderneming zijn ondergebracht. Met name voor juristen, die uit hoofde van hun functie en met hun specifieke achtergrond gewend zijn om met klachten, eisen en reclamaties om te gaan, biedt de norm ISO 17020:2012 juncto de norm ISO 10002 en interessante aanvulling met betrekking tot de handling van deze gevallen.
Verder wordt in deze cursus ook op de afhandeling van afwijkingen, zoals deze tijdens inspecties of interne audits kunnen worden opgemerkt, ingegaan. Het verhelpen van afwijkingen vindt overigens volgens dezelfde methode (de 4-O-methode) als het afhandelen van klachten en beroepen plaats.
Overige opleidingen:
Introductie 17020 |
Inspectie- rapporten beoordelen en reviewen |
Interne Auditor |
Company mentaliteit |
Opstellen Kwaliteits- handboek 17020 |
Rapporteren van inspecties |
Management- review |